/  Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?
  1. Je plaatst het artikel dat je hebt uitgekozen in de winkelwagen door op de knop ‘in winkelwagen’ te klikken.
  2. Als je klaar bent met winkelen, ga je naar je winkelwagen via het icoon rechts bovenaan de pagina.
  3. In de winkelwagen kun je je bestelling nog aanpassen en vul je je gegevens in. Je kunt het aantal te bestellen artikelen veranderen en je haalt eenvoudig artikelen uit je wagentje door op het kruisje te klikken.
  4. Vervolg je bestelproces bij ‘stap 1: account’. Heb je al een account bij Fionora, dan kun je je gegevens oproepen via de knop ‘Inloggen’ en je bestelling nog sneller afronden. Heb je nog geen account, dan vul je je gegevens eronder in. Het aanmaken van een account is niet nodig voor het plaatsen van een bestelling, maar biedt wel vele voordelen. Zo gaat het bestellen de volgende keer een stuk sneller en kun je op elk gewenst moment je bestelgeschiedenis inzien.
  5. Kies vervolgens je verzendmethode. We versturen alle bestellingen binnen Nederland met PostNL. Verzending is vanaf €20 gratis, daaronder zijn de kosten €7,74, inclusief BTW.Lees hieronder meer over de verzending.
  6. Controleer je gegevens en bestelling nog éénmaal en vergeet niet akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden.
  7. Kies nu je betaalmethode. Op fionora.nl kun je veilig en eenvoudig betalen met iDeal, PayPal en creditcard. Zodra je je betaalmethode kiest, word je geleid naar de betaalpagina en kun je je bestelling afrekenen.
  8. Nadat je hebt afgerekend, keer je altijd terug naar de webshop. Daarnaast ontvang je de orderbevestiging en factuur of betaalbevestiging via e-mail. Bewaar deze e-mail goed, want met het ordernummer kunnen we je snel helpen als je vragen hebt. Bovendien is de factuur ook je garantiebewijs.
Kan ik telefonisch bestellen?

Omdat je ook direct een online betaling doet tijdens jouw bestelling is het niet mogelijk om de bestelling telefonisch aan ons door te geven.

Bezorgen

Kan ik op een ander adres laten bezorgen dan mijn eigen adres (factuuradres)?

Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres te laten bezorgen dan op je eigen adres (factuuradres), bijvoorbeeld als je een cadeau wil laten bezorgen. Antwoord dan ‘ja’ op de vraag: ‘Wilt u het pakket op een ander adres laten bezorgen?’ Vervolgens voer je een aantal persoonlijke gegevens van de ontvanger in (naam, adres, woonplaats), wij zorgen ervoor dat het pakket op het gewenste adres wordt bezorgd.

Wat is de levertijd?

De levertijd bedraagt 3 tot 7 werkdagen.

Wat zijn de bezorgkosten?

De prijzen van de boeketten op deze website zijn inclusief bezorgkosten, er worden geen bezorgkosten apart berekend.

Op welke dagen bezorgen jullie?

We bezorgen 6 dagen per week, van maandag t/m zaterdag.

Hoe laat bezorgen jullie mijn bestelling?

Bestellingen worden tussen 8.00 en 21.30 u. bezorgt. Controleer voor de meest actuele status van je pakket de Track & Trace code die je per mail van ons krijgt toegestuurd.

Wat als er niemand thuis is op moment van bezorgen?

Als je niet thuis bent, wordt je pakket bij de buren afgegeven. Als het PostNL na twee pogingen niet lukt om je pakket te bezorgen, sturen zij het door naar een postkantoor bij jou in de buurt. Controleer voor de meest actuele status van je pakket de Track & Trace code die je per mail van ons krijgt toegestuurd.

Bezorgen jullie in het buitenland?

Nee, we bezorgen alleen in Nederland, in het buitenland bezorgen is nog niet mogelijk.

Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

iDeal Betalen via overschrijving
Als je een bankrekening in Nederland hebt, kan je met iDeal online betalen in de vertrouwde en veilige internetbetaalomgeving van je eigen bank. Dit betekent dat betalen met iDeal net zo eenvoudig en veilig is als online bankieren. Via de keuze voor betalen met iDeal kom je direct op de beveiligde site van je bank.

Mastercard/Visa
Met Mastercard of Visa kan je online betalen met je creditcard. Je creditcardgegevens worden veilig (vergrendeld verzonden via een SSL-beveiligde server. Wij ondersteunen eveneens de 3D-Secure en SecureCode technologie die het online betaalproces met credit card nog veiliger maakt.
Als je 3D-Secure hebt geactiveerd op je creditcard, word je – vóór betaling – gevraagd om je identiteit te bevestigen via een elektronische handtekening. Zo wordt je beschermd tegen misbruik van je creditcardnummer.

Klarna (achteraf betalen)
Met de betaalmethode Klarna kan je een bestelling plaatsen en hoef je pas te betalen zodra je de producten hebt ontvangen. Wanneer je order door Klarna wordt goedgekeurd ontvang je van Klarna de factuur met een betaaltermijn van 14 dagen. Voor het betalen via Klarna is geen toeslag van toepassing. Je vindt meer informatie in de gebruikersvoorwaarden van Klarna. Algemene informatie over Klarna vind je hier. Jouw persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende wet bescherming persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement verwerkt.

Kan ik veilig betalen?

Als je een bestelling gaat afrekenen vindt dit altijd in een beveiligde omgeving plaats via onze betaalprovider Mollie. Je kunt dus met een gerust hart veilig afrekenen.

Zijn de prijzen inclusief btw?

Ja, alle prijzen op deze website zijn inclusief btw.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, je kunt achteraf betalen via Klarna. Je krijgt dan nadat jouw bestelling is bezorgd een betaalverzoek (een rekening) per email.

Boeket ontvangen

Hoe plaats ik het boeket in de vaas?

Wanneer je het boeket eventueel met vaas ontvangt zijn deze los van elkaar verpakt. Het boeket dien je uit de verpakking te halen, touwtje los te knippen en dan kan hij zo in jouw vaas. Let op! De stelen worden vaak op lengte gebogen voor de juiste lengte van de vaas, buig deze niet terug! Schud de bloemen lichtjes op en buig eventueel voorzichtig aan de stelen zodat ze mooi in jouw vaas vallen. Let op! Niet aan de kop van de bloem buigen/draaien. Tip! Plaats lange hoge bloemen naar het midden van het boeket.

Service

Kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?

Voor vazen, zijden boeketten en alle andere producten die via deze website besteld worden geldt het herroepingsrecht. Bent u onverwachts toch niet tevreden met het bestelde boeket of de bestelde vaas? Dan heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Het modelformulier voor herroeping kunt u hier downloaden. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Ons retouradres: Fionora, Vendelier 45D, 3905 PC Veenendaal.  U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Graag terugsturen met originele verpakking indien dat redelijkerwijs mogelijk is. U dient voorzichtig om te gaan met de producten. Mocht er schade zijn ontstaan dan bent u mogelijk aansprakelijk voor de waardevermindering die daardoor is ontstaan.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Na de geplaatste bestelling is er ongeveer 10 minuten speelruimte om de bestelling te annuleren. Neem binnen die tijd dus (telefonisch) contact op met de klantenservice. De bestelling kan niet meer geannuleerd worden als de pakbon is aangemaakt.

Hoe dien ik een klacht in?

Heb je een klacht over onze producten of over onze dienstverlening? Stuur dan een mailtje naar info@fionora.nl. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Heb ik garantie op mijn bestelde artikelen?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor het laatste Fionora-nieuws en ontvang exclusieve aanbiedingen.


Fionora gebruikt uw persoonlijke gegevens zoals beschreven in ons privacybeleid.
d
Koop een Gift card

Leuk voor een verjaardag, de feestdagen of gewoon zo!

Volg Fionora